Scroll Down • Scroll Down • Scroll Down • Scroll Down • Scroll Down • Scroll Down •

TikTok: Ήρθε για να μείνει στο digital marketing;

To TikTok αποτελεί μια πλατφόρμα της οποίας η δημοφιλία αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό παγκοσμίως. Αυτή η αύξηση της δημοφιλίας της οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να «καταναλώνουν» βίντεο ως περιεχόμενο ανεξάρτητα από τα επιμέρους ενδιαφέροντά τους. 

Επίσης είναι δεδομένη και η παγκόσμια τάση ότι οι νεαρότερες ηλικίες πάντα είναι αυτές που «ψάχνονται» περισσότερο και αναζητούν διαρκώς καινούργιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και μαζί με αυτές μεταφέρονται από πλατφόρμα σε πλατφόρμα και τα υπόλοιπα ηλικιακά group. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η όλο και μεγαλύτερη «γήρανση» των χρηστών που χρησιμοποιούν το Facebook, φαινόμενο που έχει αρχίσει και διαφαίνεται δειλά-δειλά και στο Instagram μαζί βέβαια με την «αλλοίωση» της αρχικής φιλοσοφίας του. Παρατηρείται λοιπόν ότι όσο περισσότερο οι γηραιότεροι χρήστες εντός μιας πλατφόρμας, οι νέοι αποχωρούν και μεταβαίνουν σε κάτι άλλο. 

Είναι χαρακτηριστικό δείγμα της ανόδου του TikTok, η δήλωση του αντιπροέδρου της Google, Prabhakar Raghavan το περασμένο καλοκαίρι στο συνέδριο Fortune Brainstorm Tech ότι σύμφωνα με τις εσωτερικές μελέτες της Google, «σχεδόν το 40% των νέων όταν αναζητούν μέρη για brunch, για παράδειγμα, δεν πηγαίνουν στους Χάρτες Google ή στην Αναζήτηση, πηγαίνουν στο TikTok ή στο Instagram». Το Tik Tok μάλιστα «απειλεί» ευθέως και το YouTube, το οποίο ανήκει επίσης στη μητρική εταιρεία της Google, την Alphabet και προβλέπεται πως τα διαφημιστικά έσοδα του TikTok θα ξεπεράσουν το YouTube έως το 2024. Αρκεί να σημειωθεί εδώ ότι το TikTok κατατάχθηκε ως η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2021, ξεπερνώντας τα ήδη εδραιωμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το Facebook και το Snapchat.

Branded Hashtag Challenge

Αυτή η αυξανόμενη δημοφιλία του Tik Tok και φυσικά η αγοραστική δυναμική του ηλικιακού κοινού το οποίο χρησιμοποιεί κατά πλειοψηφία την πλατφόρμα, [kai perna arketo xrono stin kathimerinothta toy] εύλογα έχει οδηγήσει και τα marketing agencies να στρέψουν την προσοχή τους προς τα εκεί. Ήδη έχουν καταγραφεί τα πρώτα αποτελέσματα της «παρέμβασης» του ψηφιακού marketing και είναι εντυπωσιακά με βασικό κριτήριο τα έσοδα από τις διαφημίσεις εντός της πλατφόρμας. Πάμε όμως να δούμε σε στοιχεία μια «ακτινογραφία» της πλατφόρμας.

Το TikTok στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, οι Έλληνες χρήστες της πλατφόρμας ανέρχονται σε ~2.600.000 MAUs (ενεργοί χρήστες κάθε μήνα). Από αυτούς, το 55% είναι γυναίκες ενώ το 45% είναι άντρες.

Όπως είναι αναμενόμενο βάση του περιεχομένου του TikTok, η ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών έχει την πρωτοκαθεδρία στη χρήση του Μέσου (44%), ενώ ακολουθούν οι Millennials (25-34 ετών) με ποσοστό χρήσης 24%. Την τρίτη θέση στη χρήση του TikTok κατέχουν οι GenX (35-44 ετών) με 13%. Οι ηλικιακές ομάδες των 45-54 και 55+ ετών ακολουθούν με 6% και 3% αντίστοιχα.

Γενικά στατιστικά στοιχεία

– Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο TikTok αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,4% του συνόλου των δαπανών στο ψηφιακό μάρκετινγκ. 

(Πηγή: eMarketer/Insider Intelligence)

– Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρήστες του διαδικτύου ξοδεύουν περισσότερα από 535 εκατομμύρια δολάρια ανά τρίμηνο μέσω της εφαρμογής TikTok. Οι δαπάνες έχουν ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ένα κατόρθωμα που επιτυγχάνεται από λίγες μόνο άλλες εφαρμογές. 

(Πηγή: Influencer Marketing Hub)

– Τα έσοδα από διαφημίσεις του TikTok είναι μεγαλύτερα από το Snapchat και το Twitter μαζί. 

(Πηγή: Ad Age)

– Μέση ηλικία χρηστών: Το 52,3% των χρηστών TikTok παγκοσμίως είναι μεταξύ 18 και 24 ετών. 

(Πηγή: Statista)

– Το TikTok χρησιμοποιείται περισσότερο από γυναίκες (57%) παρά από άνδρες (40%). 

(Πηγή: Business of Apps)

– Το 67% των εφήβων χρησιμοποιούν TikTok. 

(Πηγή: Pew Research Center)

– Το 88% των χρηστών του TikTok λένε ότι χρησιμοποιούν την εφαρμογή με τον ήχο ενεργοποιημένο και ισχυρίζονται ότι είναι κρίσιμης σημασίας για την εμπειρία της πλατφόρμας. 

(Πηγή: TikTok)